گروه صنعتی شیشه کاویان جام

مواد اولیه با کیفیت برتر ،  تولید محصولات استاندارد با فن آوری نوین

قابلیت تولید شیشه های دوجداره در ابعاد متنوع از 200 mm * 200 mm  تا 3600 mm * 2400 mm  گروه صنعتی شیشه کاویان جام با بهره گیری از متخصصان مجرب ایرانی و فن آوری های نوین روز ، از ابتدا تاکنون ، به ارتقای کیفیت محصولات و کسب رضایت مشتریان خود ، پیوسته همت نموده که  نتیجه ی آن حضور مستقیم و غیر مستقیم این مجموعه در طرح های ملی و پروژه های ساختمانی بزرگ در جنوب کشور بوده است .

امروزه شیشه های عایق یا دوجداره به دلیل بالا بردن راندمان حرارتی ساختمان و در نتیجه کاهش  چشم گیر مصرف انرژی ، جایگزین مناسبی برای شیشه های معمولی و تک جداره می باشد .

 شیشه های عایق از دو یا چند لایه تشکیل شده که نوار جدا کننده ای ( Spacer ) از جنس آلومینیوم ، در لبه ی پیرامونی آن ها را از یکدیگر  جدا می کند و فضای خالی بین آن ها از گاز آرگون انباشته        می گردد . در حقیقت مجموعه ی لایه های شیشه و فضای خالی بین آن ها ، روند انتقال انرژی را دشوارتر و کند تر می کنند .

با بهره گیری از ماشین آلات تمام اتوماتیک با فن آوری روز ، نوارهای جدا کننده (Spacer  ) بر          لبه های پیرامون جام های بریده شده ، چسبانده و آب بندی می گردند . معمولا ضخامت نوار جدا کننده از 4 میلی متر تا 26 میلی متر است که حاوی ماده ی رطوبت گیر ، برای جذب بخار مرطوب در فضای خالی ما بین دو لایه می باشد . در ساخت شیشه های عایق بر اساس نوع و کاربری ، می توان از شیشه های معمولی ، رنگی ، رفلکس کم تابش ( Low-E )،سکوریت و لمینت استفاده کرد و این شیشه ها در چهار چوب های UPVC ، آلومینیومی ، آهنی و حتی چوبی نصب شدنی است .

 

مزیت استفاده از شیشه های عایق (دوجداره)  کاویان جام :

 

قابلیت کنترل گرمایشی ساختمان و بهره گیری از نور و انرژی تابشی خورشید

جلوگیری از ورود گرمای بیرونی در تابستان

کنترل و کاهش هدر رفت انرژی و ممانعت از میعان بخار آب بر روی سطح شیشه در زمستان

کنترل و کاهش هزینه های مربوطه به سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تهویه هوا

کنترل و یکسان سازی دمای مطبوع در محیط سازمان ، خصوصاً در نزدیکی پنجره ها که آسایش بیشتر ساکنان را فراهم می آورد .

کنترل و کاهش نفوذ آلودگی های صوتی

کنترل و کاهش نفوذ گرد و غبار

کنترل و کاهش انتقال اشعه ی UV  به داخل

مقاومت مکانیکی بالا در برابر فشار باد و طوفان 

ایمنی و استحکام بیشتر در مقایسه با شیشه های معمولی تک جداره

 



 

کارکردهای اصلی شیشه های عایق (دو جداره) کاویان جام

با توجه به آن که در ساخت شیشه های عایق ( دو جداره ) ، میتوان از شیشه های معمولی ، رنگی ، رفلکس ، سکوریت ( نشکن ) ، لمینت و کم تابش Low-E  استفاده کرد ، کارکردهای مختلفی دارند .

1- کنترل انرژی خورشیدی : در صورت انتخاب صحیح و استفاده از شیشه های رنگی ، رفلکس و           کم تابش (Low-E  ) در ساختار شیشه ی عایق ، انتقال انرژی حرارتی مستقیم و اشعه ی UV و نورهای مرئی ساطع از خورشید به داخل ساختمان ، در مقایسه با شیشه ی معمولی تک جداره به طور موثری کاهش می یابد .

معیار علمی  SHGC (ضریب کسب حرارت خورشیدی) : بیان کننده عبور حرارت و انرژی خورشید از شیشه می باشد این معیار به صورت عددی ما بین صفر و یک می باشد و کمتر بودن آن ، یعنی حرارت خورشیدی کمتری از پنجره عبور می کند و بر عکس ، معیار علمی عبور نور مرئی ( ( TLV ، در صد عبور نور از شیشه را نشان می دهد .

2- کنترل انرژی گرمایی : تابش مستقیم نور آفتاب بر شیشه ، تنها راه انتقال حرارت نیست . گرما همچنین ، از سه طریق تماسی ، جریان همرفتی و باز تابش منتقل می شود . کنترل انرژی گرمایی ، به توانایی باز دارندگی عایق در برابر انتقال گرما از این سه طریق گفته می شود .

 شیشه های عایق ، خصوصاً با استفاده از شیشه های کم تابش ، کنترل انرژی گرمایی را در مقایسه با شیشه ی معمولی ، به میزان چشم گیری ارتقا می بخشد . 

بازدارندگی این شیشه ها ، باعث کاهش ورود گرما در تابستان و کاهش هدر رفتن آن در زمستان می شوند.

اصطلاح Value-U میزان عبور گرما از یک سازه مشخص را بیان می کند . این شاخص نمایانگر میزان عایق بودن شیشه است . هر قدر میزان آن کمتر باشد مقدار گرمای کمتری از پنجره عبور می کند .

3- کنترل آلودگی صوتی : شیشه های عایق نقش موثری در کنترل و کاهش نفوذ صوت به داخل را دارند . به این ترتیب که مثلاً آلودگی صوتی ناشی از ترافیک را که حدود 70db است ، به میزان  45db  در دفتر کار یا اتاق خواب می رساند .

STC ایندکس ( طبقه بندی عبور صدا ) : با عددی بر حسب دسی بل db بیان می شود هر قدر این عدد بزرگتر باشد ، نمایانگر عایق بندی بهتر صدا می باشد .

شیشه دوجداره کاویان جام ضریب انتقال حرارت کلی U-Value ضریب کسب حرارت خورشیدی SHGC% ضریب عبور نور مرئی VLT% معیار طبقه بندی انتقال صوت STCdb
شیشه معمولی (ضخامت 6 میلیمتر) 5.8 81 88 24
شیشه عایق با شیشه های کم تابش و هوا (ضخامت 6/12/6 میلی متر 2.7 70 78 30
شیشه عایق با شیشه های کم تابش و گاز آرگون (ضخامت 6/12/6 میلی متر) 1.6 19 22 35
گروه صنعتی شیشه کاویان جام در حال حاضر از قابلیت تولید شیشه های دو جداره در ابعاد                   200 mm * 200 mm  تا 3600 mm * 2200 mm  برخوردار است . 
همچنین طراحی و تولید شیشه های دو جداره با مصارف خاص مانند Stained Glass و دوجداره        پرده ای که از جمله توانمندی های بارز این شرکت می باشد .

شیشه عایق (شیشه دوجداره) کاویان جام

شیشه عایق (شیشه دوجداره) کاویان جام

قابلیت تولید شیشه های دوجداره در ابعاد متنوع از 200 mm * 200 mm تا 3600 mm * 2400 mm گروه صنعتی شیشه کاویان جام با بهره گیری از متخصصان مجرب ایرانی و فن آوری های نوین روز

محصولات مرتبط